Ce este această competiție?
Este un eveniment educațional organizat în școală, în cadrul programului de educație antreprenorială Kids in Business, prin care elevii din clasele primare și gimnaziale își pot prezenta ideile de afaceri.
Scopul este de a încuraja elevii să își exprime creativitatea, spiritul de inițiativă și să învețe ce înseamnă un mic business.
Cine poate participa?
Elevii care:
- au participat la programul Kids in Business
- au pus în practică o idee de afacere în timpul anului școlar
- au participat la cel puțin un târg cu vânzare Kids in Business
Calendarul competiției
- Înscrierea: până la 1 iunie 2025 (prin e-mail, prin intermediul învățătorilor)
- Competiția: are loc în data de 10 iunie 2025, între orele 14:00–16:00, la Sala de sport a Complexului Educațional Laude-Reut.
Participarea
- Elevii pot participa individual sau în echipă (maximum 3-4 elevi).
- Doar liderul echipei va prezenta proiectul în fața juriului.
- Ceilalți membri pot răspunde dacă sunt întrebați de juriu.
Cum arată planul de afaceri?
- După înscriere, fiecare participant va primi structura planul de afaceri în format A1, pe care îl va completa și personaliza.
- Toți copiii vor avea aceeași structură, dar pot fi creativi în modul în care îl decorează și îl prezintă.
Cum se desfășoară prezentarea?
- Fiecare copil sau echipă are la dispoziție 3 minute pentru prezentarea planului de afaceri și a produselor.
- Juriul este format din 2 antreprenori reali și un elev absolvent al programului Kids in Business. Juriul poate adresa întrebări simple, pe înțelesul copiilor.
- Se încurajează un limbaj clar, idei originale și planuri și produse sustenabile (prietenoase cu mediul).
Cum se face evaluarea?
Fiecare plan de afaceri poate primi maximum 100 de puncte, împărțite astfel:
Criteriu | Punctaj |
---|---|
Descrierea produsului/serviciului | 10p |
Piața țintă (cui se adresează) | 10p |
Strategia de promovare | 10p |
Planul financiar (cum vor face bani) | 10p |
Claritatea limbajului | 10p |
Respectarea timpului | 10p |
Originalitatea ideii | 10p |
Creativitate în prezentare | 10p |
Sustenabilitatea afacerii | 10p |
Total | 100 puncte |
Premii
Câștigătorii vor fi desemnați în baza punctajului primit. Toți participanții primesc diplome de participare.
- Locul 1: 500 lei
- Locul 2: 350 lei
- Locul 3: 200 lei
Alte informații utile
- Organizatorii pot folosi fotografii și materiale din cadrul evenimentului pentru promovare.
- Nu se percepe taxă de participare.
- Nu se admit contestații.
Vezi edițiile anterioare!
Vrei să vezi cum a fost în anii trecuți? Urmărește filmulețele și proiectele copiilor din edițiile anterioare pe platforma Kids in Business: kib.ro/hubs/competitia-planurilor-de-afaceri/
❓Întrebări frecvente (FAQ)
Părinții pot asista?
👉 Da, evenimentul are loc în școală și este deschis doar elevilor, profesorilor și părinților care își doresc să participe.
Cine ajută copiii să pregătească planul?
👉 În general, familia, dar și alți mentori se pot implica.
Ce trebuie să aducă în ziua competiției?
👉 Planul de afaceri completat (pe A1) și un prototip sau produs (ex: un săpun făcut de ei, o brățară etc.)
Copiii trebuie să vândă produse făcute de ei sau pot aduce și produse cumpărate?
👉 Se încurajează realizarea produselor create de copii, folosind materiale refolosite, reciclate sau naturale, pentru a respecta tema competiției – un viitor sustenabil. Pot fi utilizate și materiale cumpărate, dar e important ca produsul final să reflecte munca și creativitatea copilului, nu doar revânzarea unui produs existent.
REGULAMENT DE PARTICIPARE LA
Competiția de planuri de afaceri
„SustainKids – pentru un viitor durabil și sustenabil”
- Dispoziții Generale
Competiția de planuri de afaceri „SustainKids – pentru un viitor durabil și sustenabil”, este o inițiativă a Asociației Centru Internațional de Mediere, în calitate de organizator, având ca misiune dezvoltarea competențelor antreprenoriale ale elevilor, care au fost inițiați în antreprenoriat prin programului de educație antreprenorială pentru copii Kids in Business.
Scopul Competiției este de a susține spiritul antreprenorial al elevilor din învățământul primar și gimnazial, prin promovarea celor mai bune planuri de afaceri.
Obiectivul general este de a stimula prin competiție spiritul de inițiativă și abilitățile antreprenoriale ale elevilor îmbinând astfel, teoria și practica în același timp.
Obiective specifice:
- Încurajarea și dezvoltarea spiritului de inițiativă și pe cel antreprenorial;
- Stimularea, dezvoltarea și promovarea culturii antreprenoriale;
- Susținerea inițierii unor afaceri;
- Prezentarea și evaluarea planurilor de afaceri;
- Promovarea valorilor, excelenței și interdisciplinarității.
- Eligibilitate
Sunt eligibili să participe la competiția planurilor de afaceri „SustainKids – pentru un viitor durabil și sustenabil”, ediția a II-a, elevii care au participat la programul de educație antreprenorială pentru copii Kids in Business și care:
- au reușit să experimenteze cel puțin o idee de afaceri pe parcursul anului curent de învățământ;
- au participat la cel puțin un târg cu vânzare Kids in Business;
- Înregistrarea și termenele limită
Elevii care îndeplinesc condițiile de eligibilitate se pot înscrie în competiție până în data de 01.06.2025, printr-un email de înscriere, în atenția învățătorilor. Competiția va avea loc în data de 10.06.2024, în sala de sport a Complexului Educațional Laude Reut, în intervalul orar 14.00-16.00.
- Echipa
Elevii pot participa la competiție individual sau în echipă. În cazul elevilor care se asociază în afacere și vor lucra în echipă, doar liderul de echipa va prezenta ideea/planul de afaceri, în fața juriului. În cazul în care juriul solicită clarificări, sau are întrebări, membri echipei vor putea răspunde dacă sunt întrebați.
- Evaluarea planurilor de afaceri.
Total punctaj maxim: 100 de puncte. Punctajul acordat pentru fiecare categorie poate varia în funcție de calitatea și detalierea răspunsurilor furnizate de copii.
- Conceptul afacerii
Fiecare participant va descrierie în termeni simpli, pentru vârsta lor, conceptului afacerii, cum ar fi produsul sau serviciul oferit, ideea inovatoare sau elementele unice ale proiectului.
- Planul de afaceri
Participanții la competiție vor primi din partea organizatorilor, după perioada de înscriere, structura planului de afaceri în format fizic, printat pe A1. Astfel, concurenții vor completata și personalizata planul de afaceri, folosindu-și creativitatea după bunul plac. Toate planurile de afaceri vor avea aceeași structură.
- Prezentarea și evaluarea
Timpul de expunere este limitat la 3 minute. Jurații pot cere clarificări și pot pune întrebări concurenților.
Fiecare membru al juriului va evalua independent planurile de afaceri, conform grilei de evaluare și va calcula punctajul total atribuit pe fiecare plan de afaceri. Punctajul acordat pentru fiecare categorie poate varia în funcție de calitatea și detalierea răspunsurilor furnizate de copii. Punctajul maxim care va putea fi acumulat de un plan de afaceri va fi de 100 de puncte.
Câștigătorii vor fi desemnați în baza punctajului primit.
- Premii
Toți concurenții care se lansează în competiție vor primi diplome de participare. Locurile 1, 2 și 3 vor primi trofee și premii în bani astfel: Locul 1 – 500 de lei, Locul 2 – 350 de lei, Locul 3 – 200 de lei.
- Dreptul organizatorului de a utiliza și promova ideile prezentate
Organizatorul va utiliza și folosi în materialele de promovare informații, fotografii și alte materiale utilizate de participanții la Competiție.
- Nu se admit contestații.
- Nu se percepe taxă de participare.