„Conceptul Kids in Business este menit să le dezvolte celor mici spiritul de iniţiativă, curiozitatea de a cerceta şi a descoperi.“
Nicoleta Munteanu, fondatoarea programului Kids in Business şi fondator şi acţionar principal al Euroinsol, vrea să investească în pregătirea viitoarelor generaţii de antreprenori printr-o serie de parteneriate cu şcoli.
„Am creat programul în 2012, iar acesta a devenit un business când s-a semnat pactul pentru educaţie antreprenorială în 2019 între Ministerul Educaţiei şi Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin şi Federaţia Petrol şi Gaze. Educaţia antreprenorială întâi trebuie introdusă ca materie opţională la gimnaziu şi liceu. Investiţia de 200.000 de euro a fost realizată într-un hub de educaţie antreprenorială, în manuale interactive dedicate copiilor din ciclul primar. Vom avea de asemenea şi propria aplicaţie pentru iOS şi Android şi ne concentrăm atenţia pentru a dezvolta educaţia antreprenorială şi în Realitatea Virtuală deoarece copiii sunt foarte deschişi la tehnologie. Programul se adresează şcolilor care vor să introducă în programă această materie, copiilor între 6 şi 14 ani care vor să participe la hubul Kids in Business“, a spus Nicoleta Munteanu.
Printre primele şcoli cu care a iniţiat un parteneriat este şi Lauder din anul 2020. Mai mult, din 2020 şi până la final de 2021 programul a fost accesat până în prezent de peste 1500 de elevi de ciclu primar din şcoli private şi de stat.
Investiţia iniţială este de aproximativ 200.000 de euro, sumă alocată pentru dezvoltarea programelor de educaţie antreprenorială, organizarea de târguri dedicate micilor antreprenori, manuale de educaţie antreprenorială interactive, aplicaţii şi jocuri de educaţie antreprenorială, dar şi pentru crearea primului hub de educaţie antreprenorială pentru copii, localizat în sectorul 2 al Capitalei.
„În prezent, sistemul educaţional românesc pune mai degrabă accentul pe memorarea unor noţiuni în loc să stimuleze gândirea critică şi potenţialul elevilor, iar rezultatele sunt surprinse la testele PISA, unde avem printre cele mai slabe rezultate. Conceptul Kids in Business este menit să le dezvolte celor mici spiritul de iniţiativă, curiozitatea de a cerceta şi descoperi şi totodată să-i înveţe că orice eşec este o lecţie şi o oportunitate de creştere“, a spus Nicoleta Munteanu.
Kids in Business se adresează atât copiilor care vor să urmeze cursuri individuale, şcolilor care vor să introducă cursurile de educaţie antreprenorială în curricula opţională, dar şi corporaţiilor mari care investesc în proiecte cu caracter social. Programul îşi propune să dezvolte spiritul de iniţiativă şi antreprenorial în rândul copiilor cu vârste cuprinse între 6-14 ani, printr-o serie de ateliere hibrid şi nu numai, susţinute de antreprenori din România.
De la începutul acestui an, mai multe şcoli de stat şi private din oraşele Bucureşti, Braşov, Cluj şi Chişinău au integrat programele de iniţiere în educaţie antreprenorială Kids in Business în cadrul proiectelor precum „Şcoala Altfel“ sau „Summer School“, la care au participat în total peste 1500 de elevi de ciclu primar.
*Acest articol a fost publicat pe zfcorporate.ro.